جلسه تبیینی سفیران هدایت و کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر

استان مازندران
یا حضور مدیرکل آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان مازندران

جلسه تبیینی سفیران هدایت و کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر

جلسه تبیینی سفیران هدایت و کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان مازندران و به تقل از روابط‌عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران، جلسه تبیینی سفیران هدایت و کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر یا حضور مدیرکل آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان مازندران برگزار شد.

بر اساس این گزارش جلسه تبیینی سفیران هدایت با حضور حجت‌الاسلام حسینی مدیرکل آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، دکتر سلمانی تیله نویی رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران، دکتر محمدی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران، سرهنگ میر جمالی جانشین سازمان بسیج اساتید استان مازندران، دکتر نوروزی معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید استان مازندران، مسئولان سازمان بسیج اساتید استان مازندران، اعضای شورای بسیج اساتید استان و معاونان تربیت و آموزش کانون های بسیج اساتید دانشگاه های شرق استان مازندران برگزار شد.

 دکتر حسن سلمانی تیله نویی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در ابتدای جلسه با اشاره به رسالت دانشگاه مهم و پراهمیت فنی و حرفه ای که تربیت مولدین شغل است به نکاتی در خصوص ویژگی مبلغین دیدگاه بسیجی در رسیدن به دولت و حکومت اسلامی پرداخت.

وی گفت: خیلی خوشحالیم که در خدمت اساتید گرانقدر بسیجی دانشگاه های استان مازندران هستیم که همیشه در بزنگاه ها و جاهایی که نیاز بود در خط مقدم حاضر بوده اند و خواهند بود. یکی از انتظاراتی که از بدنه بسیج می رود این است که در تمامی خوشی ها و ناخوشی ها، سختی ها را تحمل نمایند و همیشه در صحنه حاضر باشند. تمامی حکومت ها و کشورهای دنیا با تحمل سختی به اوج خودشان رسیده اند و در حکومت اسلامی هم باید سختی هایی را تحمل کنیم تا به قله و اوج برسد. در این مسیر طبیعتاً عده ای فدا میشوند و حتی نه از مقام و جایگاه بگذرند بلکه از جان خود مایه گذاشتند و میگذارند، که اینان عزیزانی هستند و خواهند بود که پیرو فرامین رهبر معظم انقلاب برای ایجاد دولت و حکومت اسلامی در مدیریت، در علم و دانش، در امنیت و آسایش و در حوزه های تخصصی تر بوده و خواهند بود. آنهایی که در بزنگاه‌ها انتظار می‌رود که سینه های خود را سپر کنند و در واقع هر جا که نیاز است برای نظام از جان خود مایه بگذارند نه برای منافع شخصی؛ همانند شهدای گرانقدر که رفتند تا نظام و انقلابمان بماند نه اینکه رفته باشند تا مثل برخی، چرتکه بزنند برای خود یا فرزندان خود.

دکتر سلمانی افزود: جایگاه صفت سفیران هدایت کمتر از منزلت فرماندهی عملیاتها در جبهه ها نیست. باید در مسیر انقلاب باشیم. اگر احیاناً  اشکالی در هر جای جامعه اسلامی دیده میشود، بسیجیان باید با شیوه درست آن را اصلاح و تکمیل نمایند چون نیروی دارای تفکر بسیجی خود را مکمل همکار خود، نیروی خود و مافوق خود در فضای کاری، مدیران و پرسنل در بدنه دولت و حاکمیت، و کل شهروندان، در جامعه اسلامی میداند نه مقابل آنها، جریان های انقلاب و بچه های بسیجی باید تقویت شوند و مواظب باشیم که این نام مقدس نه تنها تحریف نشود بلکه مورد سوء استفاده هم قرار نگیرد. هنر ما در این باشد که جریان خاکستری را جذب کنیم. دولت آقای رئیسی، دولت عدالت، دولت مردمی، دولت جذب حداکثری، آمده است تا موضوعاتی را که دولت‌های قبل ادعا می کردند و نتوانستند، عملی کند. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) بارها می فرمایند که اکنون زمان اتحاد است و الان زمان این نیست که با چپ و راست گفتن، دشمنانمان را شاد کنیم. هنر ما باید در این باشد که از توان جریان خاکستری و حتی جریانات فکری که ممکن است اختلاف دیدگاه جزئی با دولت محترم داشته باشند در راه رسیدن به قله های پیشرفت با مدیریت درست بهره بگیریم چون موفقیت دولت سیزدهم به این امر بستگی دارد که از تمام توان داخلی برای سربلندی کشورمان استفاده کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: اگر عزیزی از نیروها و یا مدیران منتسب به بسیج سهوا اشتباهی کرد، راه را به او نشان دهیم و جلوی اشتباه را بگیریم. تله گذاشتن و گرفتن افراد در تله خیلی راحت است و هنر نمیخواهد؛ هنر این است که ما دیگران را طوری هدایت کنیم که با تغییر مسیر نادرست به مسیر درست در تله نیافتند، مگر اینکه اصرار بر تقابل با شرع و قانون باشد که عموما در این مورد ترجیح دادن منافع شخصی به منافع سازمانی، نظام و انقلاب عامل اصلی است که امیدواریم در هیچ یک از ما چنین روحیه ای جوانه نزند. آرزومندیم روزی پرچم انقلاب به دستان مبارک صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر(عج) برسد.

لازم به ذکر است در ادامه ی مراسم، حجت الاسلام حسینی مدیرکل آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با سخنرانی در این کارگاه آموزشی، مطالب مهم و کاربردی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر را بیان نمود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.