بیانیه سازمان بسیج اساتید استان مازندران در خصوص رحلت امام خمینی رحمة الله علیه

استان مازندران
به مناسبت چهاردهم خرداد صادر شد:

بیانیه سازمان بسیج اساتید استان مازندران در خصوص رحلت امام خمینی رحمة الله علیه

بیانیه سازمان بسیج اساتید استان مازندران در خصوص رحلت امام خمینی رحمة الله علیه به مناسبت چهاردهم خرداد صادر شد

به گزارش معاونت رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان مازندران، بیانیه سازمان بسیج اساتید استان مازندران در خصوص رحلت امام خمینی رحمة الله علیه به مناسبت چهاردهم خرداد صادر شد.

 

بر اساس این گزارش متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهاردهم خرداد آیینه پیوند جاودانه ایرانیان سرافراز و سربلند با  روح خدا بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (رحمةالله علیه) است. روزی که در تجلی سوگ امت در فراق امام مستضعفان و عبد صالح خدا صفحه ماندگار تاریخ بشریت شد. مردی که با اتکال به قدرت لایزال الهی و به پشتوانه ملتی مبارز، علم خروش علیه بیداد و ستم و قداره‌کشی زورگویان عالم برافراشت و انقلاب اسلامی را به مثابه تحقق گام اول تمدن مهدوی برای منتظران عصر ظهور به یادگار گذاشت. خمینی کبیر با باور به خدا و مردم و با شعار  «لیقوم‌الناس بالقسط» ، دین را در مقابل همه دنیای کفر به صحنه قدرت و حاکمیت رساند و استقلال و آزادی و ایمان را به ملت ایران هدیه کرد تا ملتی که تا دیروز نگران دخالت عمال بیگانه در سرنوشت خود و پذیرش ننگ کاپیتولاسیون بود امروز به عمق دلهای آزادیخواهان جهان  و ظلم‌ستیزان سراسر گیتی نفوذ کرده  و در حیاط خلوت استکبار جهانی  رجز مقاومت بخواند و بر لبه مرزهای دانش فریاد اقتدار سر دهد که آری : "اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد". 
مردی که در شرح دعای سحر همه اسماء  الهی را مستهلک در مقام احدیت دید  و با مشكوة  ها و مصباح ها در «مصباح الهدایة »  اهل معرفت را به  تدبر و تعمق در سرخلافت و ولایت الهی فراخواند. مردی که بر « فصوص الحکم » تعلیقات فلسفی و عرفانی نوشت تا سالها بعد با پیروزی امام و امت در انقلابی شکوهمند با دلی آرام و قلبی مطمئن بر سر ابرقدرت غرب فریاد بکشد و بگوید که « هیچ غلطی نمی تواند بکند» و به ابرقدرت شرق رو کند و بگوید که   « مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا که مکتبی است مادی، و با مادیت نمی‌توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، که اساسی‌ترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، به درآورد.»  مردی که با نگاه تعالوا نخبگان سیاسی و اجتماعی و اقتصادی دنیا را  به مطالعه و تدبر در دریای ژرف عرفان اسلامی با تعمق و تدبر در مکتوبات فارابی و بوعلی و صدرالمتالهین و محی الدین  دعوت کرد. 
مردی که  وقتی در سحرگاه 15 خرداد سال 1342، دژخیمان رژیم ستمشاهی به بهانه سخنان كوبنده اش علیه جنایات شاه امریكایی به خانه اش یورش بردند  خیابانهای شهرهای قم  و تهران و ورامین زیر پای مردان و زنان مسلمان و انقلابی در حمایت از رهبرشان ، به لرزه در آمد و به همین جرم بود كه گلوله های شلیك شده از خشم و كینه ی حكومت شاه، قلب شان را نشانه رفت و آنان را به خاك و خون كشید. بدین ترتیب، تاریخ ایران اسلامی و تاریخ مبارزات امت اسلامی، در روز 15 خرداد 1342 ورق خورد و فصل جدیدی در كارنامه ی رویارویی مستضعفان با مستكبران گشوده شد.
سازمان بسیج اساتید استان مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ و تعظیم به مقام شامخ و نورانی حضرت امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه )  و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) ایمان دارد که 14 خرداد امسال نیز نمایش رستاخیز عظیم بیعت امت با ولی فقیه زمان و وفاداری کم نظیر ایرانیان غیور به آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی و "نه" بزرگ به نسخه‌های فریبنده و شیطانی کاخ سفید خواهد بود تا در دهه پنجم انقلاب محکم  تر و با اقتدارتر گام دوم را برداشته و از این مقطع حساس تاریخی نیز عبور نماید.

 

سازمان بسیج اساتید استان مازندران

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.