مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی؛ روز میثاق امت با ولایت

استان مازندران
از سوی کانون های بسیج اساتید،کارمندان و دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد:

مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی؛ روز میثاق امت با ولایت

مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی؛ روز میثاق امت با ولایت

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان مازندران، از سوی کانون های بسیج اساتید،کارمندان و دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی؛ روز میثاق امت با ولایت با حضور دانشگاهیان برگزار شد.
دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با گرامیداشت حماسه 9 دی و قدردانی از حضور همکاران اظهار داشت: 9 دی روزی بود که ملت به صورت خودجوش وارد صحنه شدند به دلیل فتنه هایی که در آن سال ها اتفاق افتاد و به مقدسات دینی آن ها در روز عاشورای حسینی توهین شد و این حرکت خودجوش نشان از ایمان و باور ملت دارد و تاکید بر این موضوع دارد که نمی شود با اعتقادات مردم بازی کرد و اگر کسی در مقابل دین این ملت بایستد، در برابر دنیایش خواهند ایستاد.
دکتر عزیزالله گنجی با تاکید بر این که حلقه وصل ملت، خدا و ائمه اطهار هستند اظهار داشت: ایمان ملت را ایستادگی جانانه آنان در 8 سال دفاع مقدس نشان می دهد. مسیر که مسیر خدایی باشد، ملت در این مسیر همراه هستند و حمایت و همراهی بیش از 40 سال ملت از نظام نشان از این دارد که رهبران راه خدایی را طی می کنند و این همه شهید که خانواده شهدا تقدیم انقلاب کردند می گویند که در راه خدا تقدیم شده است. شهید سلیمانی سردار دل ها شد چون راهش خدایی بود، خدایی زیست، جنگید و شهید شد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین خاکزاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه نیز با گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار داشت: 9 دی یعنی جریان شناسی یعنی تاریخ، یعنی جنگ جمل، نهروان، صفین و جنگ امیرالمومنین با دوستانش؛ کسی که تاریخ نخواند و نداند این حوادث برایش تازگی دارد؛ اما تاریخ تکرار می شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن اشاره به نگرش های مختلف در تفکر شیعی از جمله تشیع محبتی، تشیع سیاسی و تشیع اعتقادی اظهار داشت: در تشیع اعتقادی نه تنها به اهل بیت محبت دارند و در حوزه سیاست ایشان را مقدم می دانند، بلکه اعتقاد هم دارند و التزام به همراهی دارند و آدم های اعتقادی در تاریخ باید معرفی شوند.
حجت الاسلام و المسلمین خاکزاد اظهار داشت: امروز بصیرت یعنی افراد جایگاه خودشان را بدانند. اهل بصیرت اهل دقت اند. امروز استاد، کارمند و دانشجو باید بداند که در جایگاه مهمی ایستاد، باید حرف حق را بزند، رفتار انقلابی داشته باشد تا الگو شود، قدر زمان و فرصت ها را بداند. نقاط قوت و ضعف را ببیند و کمک کند تا در مسیر پرقدرت تر گام برداشته شود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.