مراسم بزرگداشت ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

استان مازندران
به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران برگزار شد:

مراسم بزرگداشت ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

مراسم بزرگداشت ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان مازندران، مراسم بزرگداشت ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایتبه همت کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران برگزار شد.
بر اساس این گزارش در آغاز این برنامه دکتر سلمانی ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ضمن خیر مقدم به حاضرین در این مراسم، با بیان اینکه بعضی از ایام آنقدر بزرگ هستند که به راحتی نمی‌توان از آن‌ها گذر کرد، گفت: ۹ دی به اندازه عاشورا در ادامه روند رساندن پرچم انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن، حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) اثرگذار خواهد بود و همانند تاسوعا، عاشورا و ۲۲ بهمن، از نقاط عطف تاریخ باقی خواهد ماند. این روز بین فتنه و فتنه‌گر و آنکه بصیرت و درک درست داشته است، جدایی انداخت و مرز حق و باطل را نشان داد.

پس از این روز بود که تیر خلاص بر فتنه و فتنه‌گران زده شد و سخنان مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب و پایان‌بخش فتنه بزرگ ایجاد شده در کشور بود.

وی با اشاره به وظیفه دانشگاهیان در بصیرت‌افزایی در میان دانشجویان، افزود: شدت و حدت جنگی که امروز با آن درگیر هستیم از دوران ۸ ساله دفاع مقدس به مراتب بیشتر است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران از اساتید و کارکنان خواست با سعه صدر با دانشجویان و سوالاتشان برخورد کنند و وظیفه حفظ و صدور انقلاب و ارزش‌های آن را با جهاد تبیین به انجام رسانند.

این مقام مسئول در پایان اذعان داشت: امروز آنچه وظیفه ماست و از دانشگاهیان انتظار می‌رود ساختن ۹ دی دیگر برای ۷ اکتبر‌هاست، برای روزی که طوفان الاقصی اتفاق افتاد. نیاز است بصیرت افزایی را در بین دانشجویان و خانواده‌هایمان رواج دهیم و روشن کنیم که در طوفان الاقصی چه گذشت. اتفاقاتی که در سرزمین‌های اشغالی در حال روی دادن است واقعاً جنگ بین حق و باطل است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان سخنران این مراسم با اشاره به ایام مابین شهادت و ولادت حضرت فاطمه (س)، شرایط فتنه را مورد بررسی قرار داد و در این زمینه گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها چراغ هدایت و الگو برای مبارزه با فتنه بوده اند.

وی حضرت صدیقه طاهره (س) را مظهر مسئولیت اجتماعی دانست و افزود: حضرت در دفاع از ولایت، پای کار ولی خدا بود و از این آزمون سربلند بیرون آمد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با بیان اینکه بدعت از دیگر چیزهایی است که راه فتنه را باز می‌کند، تصریح کرد: ناشکری نسبت به انقلاب اسلامی و برکات آن، زندگی ما را به بیراهه می‌کشاند.

او دلبستگی‌های مذهبی و به ظاهر مقدس را از دیگر این تعلقات معرفی کرد و افزود: این دلبستگی‌ها هم می‌تواند عامل تنها گذاشتن «ولی» باشد.

بحران اندیشه و جنگ ادراکی، اختلال عقلی می‌آورد. در فتنه‌های مختلف آیت‌الله‌ها، دکترها و مهندس‌ها، نخبگان و دانشمندان و بسیاری از کسانی‌که فکرش را هم نمی‌کردند، ریختند و از قطار انقلاب و حرکت سیال آن جا ماندند.

 

حجت‌الاسلام دکتر اسلامی، تعلق و دلبستگی‌های چندجانبه از جمله تعلقات مادی را از مهم‌ترین عوامل ایجاد شرایط پس از رحلت رسول اکرم (ص) دانست و گفت: شاهد مثال آن، طلحه و زبیر بودند که با همه نزدیکی به پیامبر و خانواده ولایت پس از به حکومت رسیدن حضرت علی (ع) و کوتاه ماندن دستشان از امارت، حکومت و بیت‌المال، در مقابل ولایت ایستادند.

وی با بیان فتنه‌های پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) و تبدیل ولایت به خلافت، شرایط پس از پیروزی انقلاب اسلامی را با آن مقایسه کرد و ضمن اشاره به گروهک‌های سهم‌خواه، تعبیر و تفسیر به رأی انقلاب را از سوی این گروهک‌ها و افراد از عوامل اصلی ایجاد فتنه معرفی کرد.

وی در پایان ضمن بیان اینکه این روز نشان ارادت قلبی مردم و غلبه جنود عقل بر سربازان جهل بود، گفت: ۹ دی روزی بود که ثابت کرد مردم زمین نخواهند خورد. در این روز با حضور مردم بصیر ایران اسلامی، سره از ناسره جدا شد. مردم صدای هل من ناصر ینصرنی ولی‌شان را شنیدند و از شرف انقلاب و اسلام دفاع کردند.

حضور بر مزار شهید گمنام دانشگاه و ادای احترام به ساحت مقدس شهیدان، اولین برنامه ی این نشست بود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.