پژوهش در دانشگاه‌ها باید با مأموریت کمک به سیاستگذاران برای حل مسایل کشور باشد

asatid
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد:

پژوهش در دانشگاه‌ها باید با مأموریت کمک به سیاستگذاران برای حل مسایل کشور باشد

وحید آرایی در نشست مسئولان کانون‌های بسیج اساتید، نخبگان و استادان دانشگاه‌های استان مازندران گفت: بسیج اساتید با نقطه زنی میدانی آمادگی دارد تا نیازهای دستگاه‌های اجرایی در سطوح ملی،استانی و شهری را احصاء و راه حل‌های سیاستی برای رفع آن ارائه نماید.  

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در نشست مسئولان کانون‌های بسیج اساتید، نخبگان و استادان دانشگاه‌های استان مازندران که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد، گفت: نظام مردم سالاری دینی دستاورد و محصول برجسته انقلاب اسلامی بود که استبداد داخلی و استعمار خارجی را که در رژیم وابسته طاغوت وجود داشت از بین برد.

 آرایی با بیان اینکه نظام سلطه از اول انقلاب اسلامی تاکنون با فشارها و ابزارهای مختلف سخت افزاری و نرم افزاری تلاش نمود که به اهداف، ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی انقلاب و نظام اسلامی آسیب برساند، عنوان کرد: اسلامیت و جمهوریت نظام با محوریت ولایت مطلقه فقیه و نیز حضور و نقش آفرینی به‌موقع ملت انقلابی و سرافراز ایران در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های پلید دشمنان را همواره نقش بر آب کرده است.  

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه نظام دانست و تأکید کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید به مفاد بیانیه و سرفصل‌های پایانی آن به‌ویژه پیشرفت روزافزون در زمینه علم و پژوهش توجه نمود.   

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در ادامه به سه رسالت اصلی دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: توجه بیش از پیش به معرفت افزایی، بینش‌افزایی و بصیرت سیاسی و نیز دانش‌افزایی سیاستی یعنی مسأله محور شدن مأموریت دانشگاه‌ها برای استادان و دانشجویان ضرورت دارد.

آرایی با اشاره به لزوم مأموریت گرا شدن دانشگاه‌ها وضرورت قرارگرفتن آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها در خدمت نیازهای انقلاب اسلامی و جامعه، گفت: این خلأ در دانشگاه‌ها سبب شد که بسیج اساتید با رویکرد حل المسایلی به تسهیل‌گری سیاست پژوهی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای کمک به سیاستگذاران بپردازد.  

این استاد دانشگاه ادامه داد: بسیج اساتید با نقطه زنی میدانی آمادگی دارد تا نیازهای دستگاه‌های اجرایی در سطوح ملی،استانی و شهری را احصاء و راه حل‌های سیاستی برای رفع آن ارائه نماید.  

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان گفت: استان مازندران دارای ظرفیت‌های عظیم توسعه‌ای در بخش‌های مختلف بویژه کشاورزی، دامداری، آب، شیلات، معادن و... است و چنانچه این ظرفیت‌ها با رویکرد دانش بنیان و سیاستی شناسایی و بالفعل شود، مسیر پیشرفت و توسعه مازندران هموار می شود.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.