بیانیه کانون های بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی به مناسبت روز جهانی قدس و دعوت از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی

استان مازندران

بیانیه کانون های بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی به مناسبت روز جهانی قدس و دعوت از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی

بیانیه کانون های بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی به مناسبت روز جهانی قدس و دعوت از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان مازندران، بیانیه کانون های بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی به مناسبت روز جهانی قدس و دعوت از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی صادر شد.

بر اساس این گزارش، در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ (اسرا؛ ا)؛ پاک و منزّه است آن خدایی که بنده اش را از مسجدالحرام تا مسجدالاقصی که اطرافش را برکت داده ایم شبانه برد تا از نشانه های خود به او نشان دهیم ، همانا او شنوا و بیناست
"امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسأله فلسطین. امروز مبارزه‌ با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است. "    (امام خامنه ای مدظله العالی)
فلسطین، سرزمینی است که نخستین قبله مسلمانان، دومین مسجد اسلام و سومین حرم شریف (بعد از مکه و مدینه) در آن قرار دارد. بنا به فرموده امام علی علیه السلام ، یکی از چهار قصر بهشتی در دنیا (مسجدالحرام، مسجدالنبی، مسجد بیت المقدس و مسجد کوفه) است. فلسطین، بخشی از پیکره اسلام است. مسجدالاقصی در آن قرار دارد که معراج پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از مسجدالحرام به قصد مسجدالاقصی و از آنجا به آسمان ها صورت پذیرفت. در شهر بیت المقدس، افزون بر مسجدالاقصی، 36 مسجد دیگر وجود دارد که 29 مسجد در داخل شهر و 7 مسجد نیز در خارج از بافت قدیمی و در حومه شهر قرار دارد. افزون بر آن، مقبره ها و زیارت گاه های بسیاری از رهبران بزرگ اسلام و اصحاب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در این شهر واقع است. افزون بر مسئله قداست و پایگاه ممتاز سرزمین بیت المقدس در منابع اصیل اسلامی، موضوع اشغال آن به وسیله صهیونیسم و استکبار جهانی و رویارویی غرب با جهان اسلام برای ما بسیار مهم است، به گونه ای که اشغال فلسطین، هرگز اشغال یک سرزمین و یک کشور نیست، بلکه ایجاد یک کانون استعماریِ ضد اسلامی، برای نابودی جهان اسلام و جلوگیری از شکل گیری مجدد تمدن اسلامی است.
رژیم صهیونیستی سالیان درازی است مردم مظلوم و آزادی خواه فلسطین را با تمامی ابزار و سلاح های پیشرفته و حمایت قاطع کشورهای بیگانه و چشم پوشی سازمان ملل به شدیدترین وجه کودکان، مردان و زنان را برای دفاع از حقوق حقه خود قتل عام می کند.
حضرت امام خمینی رحمه الله ، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز جهانی قدس» اعلام کرد تا مسلمانان در این روز به مصیبت های مردم فلسطین توجه کنند و با پشتیبانی از آنها، افزون بر اینکه موجب دل گرمی مردم مظلوم فلسطین می شوند، به صهیونیست ها و حامیان آنان بفهمانند که فلسطین، بخشی از پیکره اسلام است و روزی نه چندان دور، قدس شریف به آغوش اسلام باز خواهد گشت.
روز قدس امسال در حالی برگزار خواهد شد که دهها هزار جان عزیز از زن و مرد و کودک و پیرو جوان توسط خون آشامان صهیونیست گرفته شده و در جنایت اخیر به طرز ناجوانمردانه ای فرزندان ملت ایران را در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران به شهادت رساندند این در حالیست که مجامع جهانی هیچ اقدام موثری در جهت توقف این جنایت بی نظیر در تاریخ بشریت انجام نداده‌اند.
جنایت جنگی و نسل‌کشی این روزهای اسرائیل علیه مردم غزه باعث شده هر روز در بسیاری از کشورهای مختلف جهان، شاهد صحنه‌‌های اعلام‌ حمایت‌ از مردم‌ فلسطین‌ و غزه و ابراز انزجار از اشغالگران‌ صهیونیستی باشیم و از این رو به یقین روز قدس امسال شاهد خروش گسترده و یکپارچه مسلمانان و دیگر ملت های آزاده جهان، علیه جنایت های رژیم صهیونیستی خواهیم  بود. 
کانون های بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی ضمن محکوم کردن جنایت‍های گسترده رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به شهادت رساندن بیش از سی و سه هزار انسان بیگناه و مظلوم و همچنین جنایت بزدلانه اخیر آنها در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و ترور دیپلمات‍ها و مستشاران نظامی کشورمان، با حضور باشکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس از امت مومن و بصیر ایران دعوت می‌ نماید تا با حضور پرشور و انقلابی در این راهپیمایی عظیم از ملت مظلوم و آرمان برحق فلسطین حمایت نموده و خشم و انزجار خود را نسبت به جنایات این رژیم و حامیان جنایتکار آن بویژه آمریکا و غرب ابراز نمایند. به فضل خداوند و براساس وعده صدق الهی قطعاً فلسطین پیروز است و دیری نخواهید پایید که اضمحلال رژیم غاصب صهیونیستی و بازپس گیری قدس شریف را شاهد خواهیم بود.
کانون های بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.