همایش استانی نهضت استادی بسیج در جهاد تبیین

استان مازندران
در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور امیر دریادار دکتر سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بزرگداشت شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید برگزار شد

همایش استانی نهضت استادی بسیج در جهاد تبیین

همایش استانی نهضت استادی بسیج در جهاد تبیین

       به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان مازندران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، همایش استانی نهضت استادی بسیج در جهاد در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت بزرگداشت شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این همایش با حضور امیر دریادار دکتر سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار برسلانی جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران، دکتر حلیمی جلودار مسوول سازمان بسیج اساتید استان، حجت الاسلام والمسلمین روحانی امام جمعه بابل، مسوولان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های استان، روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، مسوولان و اعضای شورای کانون‌های بسیج اساتید و استادان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران برگزار شد.

در ابتدای این همایش دکتر بهرام عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم به مهمانان و با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید با اشاره به دلاوری ها و ایثارگری های بسیجیان در طول 8 سال دفاع مقدس بیان نمود: بر کسی پوشیده نیست که بسیج در تمامی مناطق جنگی، خط مقدم و عملیات های مختلف همواره خوش درخشید و بسیار موفق عمل نمود.

در ادامه دکتر حلیمی جلودار مسوول سازمان بسیج اساتید استان مازندران با عرض خیرمقدم به حضار به پاره ای از خصوصیات شهید دکتر چمران اشاره کرد که عبارت اند از: اخلاص بالا، شجاعت، بصیرت، ولایتمداری، برجستگی و جامعیت علمی، هنری، عرفانی، مدیریت و ... و افزود: بسیج یعنی هم افزا در خدمت مردم و اینکه هر جایی از کشور که مشکلی احساس شود بسیج در میدان حل آن ورود پیدا می کند.

سپس امیر دریادار دکتر سیاری در این همایش نخست به شاخصه های بسیجی اشاره کرد که عبارت اند از ایثار، مقاومت، ولایتمداری، بصیرت، اهل ارتباط با خدا، پاسدار هویت اسلامی، امیدوار و امیدآفرین، زمان شناس، دارای سعه صدر و ..

امیر دریادار دکتر سیاری ضمن اشاره به زندگی نامه شهید دکتر مصطفی چمران به موضوع تهدیدات نوین پرداخت و گفت: با پیشرفت فناوری و تبادل اطلاعات در جهان، قطعا تهدیدات آینده با امروز متفاوت است. امروز باید با آینده پژوهی تهدیدات آینده را پیش بینی و را ه حلی برای پیشگیری آن پیدا نمود.

امیر دریادار دکتر سیاری به انواع جنگ های ترکیبی، سخت و بخصوص جنگ نرم و استعمار نو و استعمار فرانو و نقش اساتید و دانشجویان در مقابله با آن ها اشاره کرد و گفت: جنگ نرم مجموعه ای از تحولات است که موجب دگرگونی در هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری مورد قبول نظام سیاسی می گردد و هدف این جنگ تسلط بر ذهن و تغییر باورها و اعتقادات است که در نهایت منجر به تغییر نگرش و اندیشه و تغییر رفتار می شود و در واقع هدف استعمار فرانو نیز این است تا با رشد و توسعه تکنولوژی و ارتباطات و گسترش شبکه های ماهواره ای، به قدرت های بیگانه امکان تاثیرگذاری مستقیم بر افکار عمومی ملت ها را بدون اشغال نظامی بدهد.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به موضوع اهمیت دریا از دیدگاه قرآن، اهمیت جهانی، مزایای سلامتی، از لحاظ سیاسی امنیتی و ... پرداخت و گفت: دریا از این جهت اهمیت دارد که منبع ثروت و قدرت است.
گفتنی است : این مراسم ، با تقدیر از کانون های برتر بسیج اساتید و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه پایان یافت.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.